Yedoo
„Když vyvíjíme nové sedlo, můžete si být jisti, že zadky všech našich sousedů si posedí na desítkách testovaných prototypů,“ zněla jedna věta v úvodním textu katalogu Yedoo. Trvalo několik korektur, než někomu došlo, že koloběžky sedadla nemají a o odrážedlech, že se mluví jinde. Zuzaně taky nikdo nerozuměl, když mluvila o „chňapácích“ na řídítkách. Učíme se pomalu. Začínali jsme v roce 2013 Designbloky, postupně přibrali grafický redesign a barevné kombinace sportovní řady koloběžek, pak propagaci, logo. Bylo potřeba vytvořit systém a logo, které funguje v horizontální i vertikální podobě, ale taky jako samostatný symbol. Symbol teď tvoří dva kruhy – jedno větší a jedno menší kolo, jako mají koloběžky Yedoo. Dva jízdní pruhy se pak opakují i v dalších písmenech a přinášejí dynamiku a rychlost čar ubíhajících na silnici. Tak vzniká jednoduše rozpoznatelný i jednoduše aplikovatelný rys vizuální identity. Zásadní jsou pro ni i fotky Dušana Tománka, které ukazují koloběžky a jejich majitele rozpohybovaným, reportážně-dokumentárním stylem v běžném životě: při sportu, na trhu nebo na výletech do přírody. Katalogy vyrábíme v podstatě na klíč, od koncepce focení po texty a někdy i vlastní děti jako modely. Postupně redesignujeme a pojmenováváme nové koloběžky a celý systém řad. Přibyly návody, výrobní listy, krabice... a nedávno i to sedlo na odrážedlo. I když gripům už nikdy jinak než chňapáky říkat nebudeme.
Klient: Yedoo,
Designer: Zuzana Lednická, Ondřej Kahánek
Art director: Michal Nanoru
Název: Michal Nanoru
Produkce: Pavlína Nebáznivá
Spolupráce: Dušan Tománek (foto)
Písmo: Sklonar, Graphik, Merkur,
Typ: Značka, Katalog, Web, Název, Produkt,
Rok: 2017