Bjukitchen
Bára Karpíšková alias Bjukitchen žije v kulinářském editorialu lifestylového časopisu. Žije tam s Tomášem Karpíškem, majitelem restaurací Ambiente, a žije se jim tam idylicky, pročež logo její kuchařky inspirovaly nad plotnou pověšené dečky a zástěry s vyšívanými motivačně-ochrannými hesly jako „Kde se dobře vaří, tam se dobře daří“ a „An Gottes Segen ist alles gelegen“. Jelikož Bára nevaří na peci a nenosí pět spodniček, do současnosti logo přivádí reflexní oranžová často vídaná v Karpíškových šatníku. Takové logo by tkaničkami ze svých Flyknit najků vyšila nová, svobodomyslná hospodyňka, která miluje práci v kuchyni, protože vařit pro svoji rodinu a blízké je pro ni zábava a ne dřina. A takové logo taky patří jedině na plátěnou vazbu jakou mívají „Sandtnerky“. Jako by veselá, nezávislá Sandtnerka žila dneska, nakupovala na Jiřáku na trhu a místo másla řešila všechno granolou (dejte jí tam aspoň 200 instagramů!). Druhé logo je Brambora. Štěně, které během ročního focení kuchařky vyrůstalo a do všeho strkalo nos. Vznikla tak parafráze na Nippera, psa poslouchajícího z fonografu „his master’s voice“ na značkách několika hudebních vydavatelství – zřejmý odkaz k faktu, že jídlo dneska nahrazuje umění. Odtud byl jen chlup k flipbooku na spodku stránek, kde Brambora vyrůstá společně s kytkou z vidličky. Uvnitř knihy pak na lomený font v logu navazuje písmo Organon Jana Pelíška a úprava slouží původní funkci kuchařky: nestylizované fotky přípravy ukazuje přehledně na dvojstranách, tak aby při vaření bylo potřeba otáčet jenom oves na plechu.
Klient: Bjukitchen,
Designer: Zuzana Lednická
Spolupráce: Magdaléna Rutová (ilustrace), Kubo Križo (foto)
Typ: Kniha,
Rok: 2015