Footshop
Společně s generační obměnou, která posunula streetwear do hlavního jazyka módy se Footshop z domácí destinace pro sneakerheads rozrůstá ve značku pro fashion victims od hlavy až k patě, s e-shopem a kamennými obchody v mnoha místech Evropy. Proto vznikl otevřený systém, který si uchovává kořeny ve výrazu ulice, v graffiti, rapu, skate a sneaker kultuře, ale posouvá Footshop do prémiovějšího sektoru. Podstatné bylo, aby nová značka dobře fungovala v digitálním prostředí i vyražená do kůže a šlo ji rozvést ve vizuálním stylu, třeba v čím dál zajímavějších kolaboracích. Základní otázka zněla: What would Kanye do? Pustil by se do toho sám a na telefonu. Propiskou na ubrousku. Vidličkou na televizi. Vetements šálou namočenou do sirupu na kašel. Sebevědomí mu nechybí. Podtrhnul by tak spontaneitu, kterou současná digitální okamžitost staví nad dokonalost. Street smart drzost, se kterou můžete škrtat, narcistně se podepsat, ale i s jistým infantilním optimismem vytvořit něco nového. Částečně svého – všichni jsme už zvyklí na kustomizaci a algoritmem servírovaný osobní playlist. Nekonečné množství čáranic loga nakonec zdola drží disciplinovaná stabilita custom písma Foot Medium. Ve verzi Foot Carbanica se předpřipravené čáry jednoduše aplikují v jakémkoli dokumentu. Ale vždycky můžete vzít do ruky fixu a sami zkusit some fancy footwork.
Klient: Footshop,
Designer: Michael Dolejš, Aleš Najbrt
Art director: Aleš Najbrt, Michal Nanoru
Písmo: Marek Pistora
Technická spolupráce: Jakub Spurný
Produkce: Michaela Gabriel, Pavlína Nebáznivá
Písmo: Autorské,
Typ: Značka,
Rok: 2020
Související aktuality: