Česká filharmonie 2021/2022
Naše teoretická, fantaskní vize nového koncertního sálu pro Českou filharmonii, která určuje podobu vizuálů prvního domácího souboru od loňského roku na pět dalších let, se letos přesunula od exteriérových architektonických skic k představám o akustickém řešení. Akustika je smyslem koncertního sálu a zároveň představuje jedno z nejpřitažlivějších míst, kde se design potkává s vědou. Jako návrhy rozložené na stole v architektonickém ateliéru proto letošní grafika vizualizuje akustické principy a zákony a zkoumá povrchy z hlediska ideálního šíření zvuku i významů, které nesou na pohled a potenciálně i na omak (obligátní obaly od vajíček jsme nakonec vynechali). K našemu velkému překvapení se mezitím v pražské samosprávě sen o Vltavské filharmonii nečekaně posouvá k přípravám na skutečnou mezinárodní architektonickou soutěž.
Klient: Česká filharmonie,
Designer: Marek Pistora, Michal Nanoru, Aleš Najbrt, Zdeněk Trinkewitz
Produkce: Adéla Pěchočová
Písmo: Baskerville,
Rok: 2021