Staří mistři

Ambice Starých mistrů, jako každého nového uspořádání fondu, je umožnit aktuální pohled na dílo a případně na jeho autory a dobu vzniku. Expozice nejvýznamnějších děl ze Sbírky starého umění vytvořená ve Schwarzenberském paláci ve spolupráci s architektem Josefem Pleskotem dělá právě to a dva genderově vyrovnané plakáty snahu přiblížit se dílu vizualizují zvětšovacím okýnkem. V doprovodné publikaci detail prosvítá na další stranu s precizně reprodukovaným celkem plátna (leskle lakovaným – prosím, nedotýkat se). Stejně jako v textově bohaté expozici i v knize vystupuje i druhý grafický leitmotiv – trojjazyčnost coby reflexe expozice jako dialogu „mezi národními a mezinárodními impulzy, vlivy a změnami v duchu dialektiky forem, stylů a motivů“. Tři sloupce a zásadně nevyrovnaná povaha informací z období od 16. do 18. století v třech graficky odlišných jazycích motivovaly výraznou a dynamickou „středověkou“, ornamentálně působící sazbu s převažující symetrií středové kompozice, vystupujícími titulky, množstvím zvýrazňujících řezů, skákajících velikostí písem a znaků po okrajích stran. Dojmu barokní knihy vychází vstříc i ražba na nenatírané obálce. Jelikož zatím historicky nejstarší, Staří mistři jsou také první expozicí využívající Untitled Serif, patkovou verzi písma Untitled, které jsme předepsali NGP v novém vizuálním stylu v roce 2018.      

2020

Další z kategorie Umění: