Reflex
Logo i způsob práce s obrazem, které Aleš Najbrt navrhnul pro první číslo společenského týdeníku Reflex z dubna 1990, se používá ve víceméně nezměněné podobě dodnes. Během tří let v pozici art direktora nakreslil desítky originálních titulků, ze kterých se někdy vyvinuly celé abecedy. Logo zůstalo zachováno, i když v roce 2001 časopis úspěšně redesignoval Marek Pistora a zahájil druhou slavnou éru magazínu. Potom, co se v roce 2011 Pistora připojil ke studiu, společně s Najbrtem písmo z loga dokončili, digitalizovali a používají dál. Reflex zastupuje kategorii geometricky konstruovaných písem, která se od podobně koncipovaných písem odlišuje především atypickými, tenkými svislými serify, neboli semi-serify. Vysoký kontrast a svislá stínová osa mu propůjčují neobvyklý charakter, který spolu se sníženými verzálkami a krátkými výběžky předurčuje Reflex pro účely titulkového písma. Ačkoli u takových písem není obvyklé, aby obsahovaly více jazykových sad a pokročilé funkce OpenType, Reflex je výjimkou. Disponuje nejen širokou škálou diakritiky, ligatur a zlomků, ale také řadou kapitálek s číslicemi, čímž de facto vytváří další šířkové proporce. Reflex nabízí pět řezů písma, od komprimovaného Extra Condensed po široký Extra Extended. Každá šířka je také doplněna kurzívní variantou, která kompenzuje absenci pravé kurzívy výrazným skloněním znaků, vycházejícího z úhlu naklonění písmene „L“ v logotypu.
Počet řezů:
10
Počet znaků v řezu:
601
Reflex je k prodeji na briefcasetype.com