Thomas Ruhller
V předdigitálních 80. letech navrhovat plakát znamenalo pro Aleše Najbrta navrhovat na něj vlastní písma. Z některých zůstalo právě jen několik liter potřebných k jménu filmu nebo přestavení, ale na plakátě Thomase & Ruhllera už bylo tolik textu, že dávalo smysl dokončit celou abecedu. Thomas & Ruhller, „performance parodující performance“, z níž se během let stala performance regulérní, od začátku na podporu mystifikace o holandských ekvilibristech vyžadovala profesionálně působící promo a množství (pseudoholandských) nápisů. Písmo, které k tomu účelu vzniklo, následuje vytáhlé tvary samotných pomalu se pohybujících performerů (Aleš Najbrt & Jan Slovák), s ostrými zakončeními polovičních patek adekvátními své postmoderní době. Písmo je víc než tři desetiletí základem grafické identity minimalistické dvojice, ale krom očekávatelných míst jako je časopis Reflex v dobách Najbrtovy artdirekce, došlo použití na tak různých místech jako je výstava umělce Federica Díaze nebo album skutečně mezinárodně proslulého hráče na lesní roh Radka Baboráka. V roce 2013 Najbrt písmo digitalizoval s pomocí Tomáše Brousila a Radka Siduna, kteří přidali vlastní alternativní znaky a doplnili znakovou sadu pro většinu latinkového světa. Verzálková abeceda ale dál nabízí jen jedinou minusku „h“ coby západní akcent pro světoznámá jména Thomas & Ruhller.
Počet řezů:
1
Počet znaků v řezu:
569
Thomas & Ruhller je ke koupi na briefcasetype.com
Designer: Aleš Najbrt
Spolupráce: Briefcase Type Foundry (technická spolupráce)
Písmo: Autorské,
Rok: 2014